ЩЕ РАЗ ПРО ПІЛЬГОВІ ПЕРЕВЕЗЕННЯ

Однією з найболючіших тем сьогодення є проблема пільгових пасажирських перевезень. Держава не знайшла чіткого механізму повного відшкодування перевізникам збитків від перевезення населення пільгових категорій. Десяток років на державному рівні говориться про надання адресної допомоги, впорядкування пільг, але на сьогоднішній день нічого цього не зроблено.

І якщо раніше перевізникам частину витрачених коштів на обслуговування пільговиків компенсовувала держава, то в 2016 році цю функцію переклали на місцеві бюджети. А місцеві бюджети мають право фінансувати пільги для окремих категорій населення, та не мають для цього коштів. Тому з початку року між перевізниками та пільговиками щоденно виникають надзвичайно напружені ситуації. Доходить навіть до того, що водії відмовляються їхати за маршрутом, адже за день доводиться наслухатися стільки прокльонів та образ, що ніяка адекватна людина цього витримати не може.Та й не повинна.

Та ось 04.02.2016 року за №4024 на розгляд ВР було внесено Проект Закону про внесення змін до додатків № 3 та № 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансового забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та інших передбачених законодавством пільг».

«- Законопроект вирішує суспільний конфлікт, який ми створили, коли голосували за бюджет, — сказала з трибуни парламенту народний депутат Оксана Продан, один з авторів документа. — Закон дає право 24 категоріям громадян їздити в транспорті безплатно, насамперед це інваліди й пенсіонери. Адже коли ми голосували за бюджет, то не заклали жодної копійки, щоб компенсувати цей проїзд. Сьогодні органи місцевого самоврядування не мають ані коштів, ані можливостей укладати договори й компенсувати перевізникам цей проїзд.»

Тобто, щоб народним обранцям зрозуміти наслідки суспільного конфлікту, потрібно було 2 місяці.

А ось відомості із офіційного веб-порталу Верховної Ради України про дати та стан проходження Закону (читати знизу вверх), до речі, доступ до порталу загальнодоступний:

http://wl.cl.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_l?pf3511=58079:

23.02.2016        Закон направлено на підпис Президенту

23.02.2016        Закон підписано Головою Верховної Ради України

18.02.2016        Закон прийнято

18.02.2016        Вручено подання Комітету про розгляд

18.02.2016        Включено до порядку денного

09.02.2016        Надано для ознайомлення

08.02.2016        Направлено на розгляд Комітету

04.02.2016        Передано на розгляд керівництву

04.02.2016        Одержано Верховною Радою

Тобто з 23.02.2016 року Закон знаходиться на розгляді в Президента. І коли він буде завізований та вступить у дію, поки що не відомо.

У районній газеті «Ратнівщина» від 26.02.2016 року було розмі-щено два повідомлення щодо врегулювання питання пільгових перевезень, проте конфліктні ситуації на маршрутах і далі мають місце.

Тож перевізники району в свою чергу повідомляють, що відновити пільгові перевезення в районі зможуть лише після виплати їм заборгованості за 2015 рік, яка становить 250 тис. грн., а це третя частина від усієї суми, яка була передбачена в 2015 році, а також після укладання договорів про компенсацію пільгових перевезень на 2016 рік, які будуть не просто підписані, а дійсно підкріплені реальною виплатою коштів.

Велике прохання до всіх пасажирів бути толерантними та поміркованими, адже перевізники та водії теж заручники ситуації, яка склалась. Право перевізника отримувати компенсацію за перевезення так само регламентовано законодавством, як і право на безкоштовний проїзд, і ні в якому законодавчому акті не вказано, що перевізник повинен возити пільгові категорії населення за власний кошт.

Ні для кого також не секрет, що ті самі пасажири пільгових категорій із задоволенням сідають до так званих «таксистів», які мають нахабство забирати пасажирів просто на автобусній зупинці перед самим відправленням автобуса. Там, звичайно, ні про який безкоштовний проїзд мова не йде, і ніхто чомусь навіть не згадує про дотримання законодавства.

Прикро, що перевізник, який сплачує податки, має чималі витрати на утримання рухомого складу, забезпечує офіційною роботою найманих працівників, повинен безкінечно вислуховувати та спростовувати необгрунтовані закиди на свою адресу як з боку пасажирів, так і з боку чиновників.

Перевізники Ратнівського району: Тричук Т. М.,  Дудка О. А., Цимбалюк І. І., Касянчук О. Т., Панасюк М. І.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>