Обласна рада чекає від Волинської митниці результативної роботи

митникиНа черговій сесії Волинської обласної ради депутатам представили нового керівника Волинської митниці Віктора Кривіцького. Нагадаємо, що під час програми «Протилежний погляд» у прямому ефірі каналу «Нова Волинь»          7 жовтня голова обласної ради Ігор Палиця зазначив, що Віктор Кривіцький — це людина, за яку несе відповідальність Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман. Власне, саме він призначив його на цю посаду. Перше знайомство представницької влади з головним митником відбулося у формі ділової розмови.

Пан Кривіцький використав головну трибуну ради, щоб повідомити про   плани та відзвітувати про нинішню ситуацію. Отож, за 9 місяців цього року волинські митники зібрали до державної казни понад 3,5 мільярда гривень. А це 93 % до доведених показників.

Нагадаємо, що згідно з бюджетним законодавством всі доходи митниці спрямовуються державі. Втім, наразі Волинь включена до пілотних областей, де триває експеримент, яким передбачено, що 50 % коштів від перевиконання індикативних показників митниці  надходить  до обласного бюджету на конкретне цільове призначення – ремонт та будівництво доріг.  «Однак починаючи з травня минулого року, доведені показники  митницею не виконуються. Внаслідок цього на ремонт доріг   вдалося зібрати всього 3,9 млн. грн. гривень», – зазначив очільник Волинської митниці ДФС Віктор Кривіцький. Невтішну новину привіз із Києва голова Волинської ОДА Володимир Гунчик. Він розповів,  що Кабмін не має намірів продовжувати експеримент у наступному році. Голова обласної ради Ігор Палиця наполягає, щоб з допомогою народних депутатів України від Волині переконати та відстояти свої позиції в цьому питанні. «Області хочуть, щоб у них були дорожні фонди. Я розумію, що Міністру фінансів простіше самому розподіляти кошти, але й ми мусимо поборотися за те, щоб мати кошти на наші дороги», – поставив крапку в  темі Ігор Палиця.

Тим часом, у  планах Віктора  Кривіцького – розвивати інфраструктуру Волинської митниці, сприяти інвестиційному клімату в області та місцевому бізнесу, що займається зовнішньо-економічною діяльністю. А ще головний митник має амбіції   побороти контрабанду та корупцію, тому ставить собі за мету мінімізувати вплив людського фактора при здійсненні митних формальностей за рахунок впровадження безконтактної технології митного оформлення. «А яким чином збираєтеся вирішувати проблеми  черг, особливо, для перевезення вантажів?» – запитав депутат  Сергій Леонтьєв. Пан Кривіцький зауважив, що для збільшення транспортного потоку зі зменшенням черг необхідна реконструкція пункту «Устилуг», аби через нього почав рухатися вантажопотік. Відпрацювати процедури обіцяють і з суміжними службами та польськими колегами.

Депутат В'ячеслав Богдан просить нове керівництво митниці не розкидатися кадрами. «Ваш попередник з Вінничини  вигнав чимало нормальних фахових людей. Сподіваємося, що ви його помилок не повторюватимете», – застерігає Віктора Кривіцького депутат. Його колега Михайло Імберовський поцікавився долею сканера, яким на митниці перевіряють вантаж. Була  інформація, що це обладнання вийшло з ладу. «Сканер не працював лише один день з моменту мого призначення, а зараз все в порядку», – відзвітував Кривіцький. Депутат Олексій Панасюк просив очільника митниці розібратися в корупційних схемах, які існують при розмитненні автомобілів, від чого також суттєво втрачає спільний бюджетний гаманець.

Депутат Олександр Зінчук звернув увагу на  куди масштабнішу проблему – український бюджет втрачає кошти на імпорті через те, що чимало вантажу надходить за зниженою митною вартістю. Віктор Кривіцький проблему розуміє, але зазначає, що вирішується вона на міжурядовому рівні. «Ми не маємо сьогодні інформаційної підтримки з Європейського Союзу, тому   не можемо  отримати в режимі он-лайн даних про товари, – відповів пан Кривіцький. – На сьогодні ті запити, які робить наша митниця до польської   чи німецької  сторін, не знаходять підтримки. Вони вважають, що це – комерційна таємниця і не дають нам цієї  інформації». Голова обласної ради Ігор Палиця додав, що Євросоюзу вигідно, не звітуючись перед нами, продавати   все, що завгодно. «Вони розу-міють, що із заниженою ціною товар конкурентноспроможний на українському ринку, тому нічого не робитимуть для того, щоб ми отримали гроші в бюджет. Співпрацю з ЄС потрібно починати не з „безвізових“ законів, заради яких нас заганяють у високі тарифи та підвищують пенсійний вік, а з таких, що відразу  гарантуватимуть нам надходження  до бюджету», – резюмував Ігор Палиця.

Валерій Діброва апелював до вже діючого законодавства, продовжуючи тему імпорту:  «Коли Євросоюз не пропускає навіть 100 грамів ковбаси до Польщі, то чому ми сьогодні  ввозимо без мита на 500 євро товарів? Прикриваючись малим прикордонним рухом, ми накопичуємо на кордоні величезні товарні партії нерозмитненого товару, за який не сплачуються податки. Потім самі ж купуємо все це в супермаркетах!» – не приховує емоцій пан Діброва.  Віктор Кривіцький вважає, що поборотися з  цією проблемою варто, застосувавши  моральний тиск: «Давайте будемо залучати ЗМІ та називати конкретні прізвища тих, хто завозить багато товару дрібними партіями». У контексті цієї теми голова обласної ради Ігор Палиця висловився за те, щоб держава ретельніше працювала в напрямку імпортозаміщення, адже   потрібно стимулювати свій ринок: «У нас за два роки війни нічого не зроблено для того, щоб при негативному валютному сальдо наші виробники отримали економічні пільги. Українці їдуть на роботу в ЄС, бо там вища зарплата, але при цьому вони там купують продукти харчування та медикаменти, бо ціна на них нижча, ніж в Україні. Це – нонсенс».

Після серйозної розмови з депутатами голова обласної ради Ігор Палиця пообіцяв пану Кривіцькому підтримку представницької влади в державницьких справах, але застеріг,  що цього не варто сприймати за бонус, бо помилок і зловживань митниці не пробачатимуть.

Прес-служба

Волинської обласної ради

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>