КОНФЛІКТ «ЕКСПРЕСУ» З «УКРПОШТОЮ» ТРИВАЄ
За тираж своєї газети бореться кожен видавець. А чим більший тираж – тим більший заробіток і для поштовиків. Але наприкінці минулого року вразила інформація, що «Укрпошта» повертає передплатникам періодичних видань ТзОВ «Експрес Медіа сХаб» кошти за оформлену передплату на 2018 рік.
А це за чимало газет та журналів, аж 72 індекси. Переважна частина цих видань надходила у комплекті. Всього минулого року на Ратнівщину надходило 356 видань цього товариства, нинішнього ж року – жоден примірник не надходить, і не лише у наш край. У чому ж справа?
У кожної медалі дві сторони.
Як повідомляв «Детектор медіа», наприкінці 2017 року журналісти «Експресу» заявили, що ДП «Укрпошта» всупереч чинному договору блокує розповсюдження газети. В «Укрпошті» пояснюють, що газета не сплатила в повному обсязі за послуги, надані у 2015—2017 роках.
4 січня працівники газети «Експрес» провели акцію протесту «Червона картка для Гройсмана».
Генеральний директор ПАТ «Укрпошта» Ігор Смілянський заявив, що підприємство веде з видавцем газети «Експрес» господарський спір через виявлення фактів порушення ТзОВ «Експрес медіа сХаб» умов договору розповсюдження періодичних видань.
9 січня стало відомо, що Господарський суд Львівської області заборонив «Укрпошті» повертати кошти передплатникам газети «Експрес» та десятка інших видань холдингу.
У Інтернет-виданнях поширилась інформація, що 11 січня працівники видання «Експрес» продовжили акції протесту через конфлікт з «Укрпоштою» - привезли під стіни будівлі Львівської облдержадміністрації тисячі примірників газети, які не потрапили до передплатників.
У виданні «Експрес» заявляють, що львівська філія «Укрпошти» відмовилася прийняти тираж газети і доставити його до передплатників.
Акція протесту проходила під назвою «Запитання до Петра Порошенка».
У свою чергу, 10 січня «Укрпошта» заявила про готовність «підписати стандартний договір із продажу (передплати) й доставки періодичних друкованих видань, без дискримінаційних положень стосовно національного оператора поштового зв’язку».
«Укрпошта» стверджує, що у зв’язку з відсутністю договору про розповсюдження періодичних видань за передплатою у 2018 році з видавництвом «Експрес медіа сХаб», зібрані кошти відправили передплатникам, а без договору у січні-лютому газети не розповсюджуватимуться.
Можливість поновити розповсюдження видання «Експрес» отримає винятково за умови підписання стандартного договору не пізніше 19 січня 2018 року, наголошують в «Укрпошті».
Проте працівники видання «Експрес» заявляють про маніпуляції і політичний тиск на газету.
ПАТ «Укрпошта», прагнучи вирішити господарський спір з «Експрес медіа сХаб», 13 січня 2018 року провело черговий тур перемовин з представниками видавництва.
Наразі, станом на 15 січня, домовленостей про співпрацю не досягнуто.
Підготувала Валентина БОРЗОВЕЦЬ
Слово до читачів
У «Ратнівщини» подібних проблем немає, але є свої претензії до роботи «Укрпошти». Ми вже повідомляли читачів, що з 1 грудня минулого року обласна дирекція з метою «оптимізації», тобто зменшення витрат, закрила сортувальний цех у Ковелі і перевела до Луцька, куди тепер і везуть нашу газету з друкарні. За грудень ці перевезення обійшлися редакції додатково у 1930 грн., але при тому два рази примірники, які мають надходити на редакцію, нам доставляли із запізненням, причому одного разу аж на два тижні!
З пригод розпочався і цей рік. На прохання наших листонош, аби їм не довелося розносити газети на Коляду та на Щедрий вечір, ми, як і обіцяли читачам, підготували завчасно здвоєні випуски на четвер 4 і 11 січня. Але хотіли, як краще, а вийшло – як завжди: люди в селах отримали газети лише в суботу. Коли ж стали з’ясовувати причину, аж тоді із Луцька із обласної дирекції «Укрпошти» нам повідомили, що в середу тепер у них немає доставки, тобто наша віддрукована газета лежала в Ковелі до четверга. А за місяць до Нового року ніхто не вважав за потрібне повідомити про такі зміни редакцію.
Схожа історія трапилася і з календарем, який ми пообіцяли своїм передплатникам 16 січня. Хотіли раніше, але з’ясувалося, що за його доставку потрібно заплатити пошті наперед немало-небагато – 2006 грн. Поки зібрали гроші (тому що кошти за передплату пошта має перерахувати нам не раніше 25 січня), то календар завезли у Ковель на пошту у п’ятницю 12 січня. А в Луцьку, куди його привезли в понеділок, один начальник забув сказати іншому, чи той – меншому, і в результаті дві людини, які працювали в сортувальному цеху з двох боків одного стола, не знали, що газета і календар мають іти разом. Тож нас запевнили, що календар передплатники «Ратнівщини» отримають у суботу, 20 січня.
Чесно кажучи, така безвідповідальність у роботі нинішньої «Укрпошти», м’яко кажучи, дивує, бо подібні збої раніше траплялися надзвичайно рідко. Її керівництво думає, як збільшити свої прибутки, і це в умовах ринку закономірно. Але при цьому воно чомусь забуває, що ці прибутки залежать в тому числі й від успішної роботи таких невеликих редакцій, як наша, а в кінцевому результаті – від довіри звичайних споживачів їхніх послуг – від Києва до найвіддаленішого хутора на Волині.
Журналісти «Ратнівщини» довірою своїх читачів дорожать і свої зобов’язання перед ними та обіцянки завжди виконуватимуть. Ми з вами взаємопов’язані, бо у Львові чи Києві нашої газети ніхто не читатиме, але й львівські чи київські газети про життя ратнівчан теж не писатимуть, хіба щось суперсенсаційне. А «Ратнівщина» — це газета ДЛЯ ВАС і ПРО ВАС!
Дмитро МОРОЗ,
редактор «Ратнівщини»
Напишіть відгук